Leta i den här bloggen

söndag, maj 26, 2013

En helg i Stockholm

Den här helgen har verkligen varit intensiv och den blev lite annorlunda än vad som var planerat. Vi bokade biljetter till Bon Jovi i november och jag har sett fram emot den här helgen ända sen dess. Vi funderade först på att boka hotell och ha en "lyxhelg" i storstan men jag pratade med lillebror som bor i Sthlm och vi fick gärna bo där. Och det kändes kul så det bestämde vi. Ett tag senare kom en bröllopsinbjudan till just den här helgen som vi efter viss tvekan tackade nej till men brorsan och hans sambo tackade ja. Vi skulle ändå kunna låna lägenheten så allt var frid och fröjd. Fram till häromdagen då jag fick veta att deras lägenhet drabbats av vägglöss! Vi blev avrådda från att bo där och försökte därför dagen innan vi skulle åka hitta hotell men det var inte så lätt... Både Bon Jovi och Pink i Stockholm samma helg. Sambon ringde och pratade med en kompis som bor i Sundbyberg och beskrev vårt akuta läge och kompisen sa att vi kunde sova på hans soffa så första natten löste sig.

Konserten var en häftig upplevelse även om jag läste några ljumna recensioner i tidningarna. Det är alltid kul att gå på konsert och det är lite extra kul i Stockholm för man kommer iväg hemifrån. I en storstad är det ju mycket mer puls och massa människor, det gillar jag! 

På lördagen vaknade vi till kalasväder och jag började leta hotell på nätet. Hittade ett jättefint i närheten av Hagaparken (där Victoria och Daniel bor) och det var ett bra pris så vi bokade. Sen åkte vi in till stan alla tre och njöt av dagen. Brunchade på mysiga Mosebacke, strosade runt på söder och åt glass i en park. 

En så otroligt underbar dag i vår vackra huvudstad! Sen ringer telefonen. Det är hotellet som meddelar att det blivit fel med bokningen. De var  fullbokade och vi skulle egentligen inte kunnat boka. Men nu hade vi ju gjort det och de skulle lösa det genom att ställa in en extrasäng i nåt slags konferensrum. Förstod inte riktigt just då och vi kunde ju inte göra nåt så vi strosade vidare. När vi sedan checkade in fick vi en värdecheck i restaurangen på 200 kr som plåster på såren. Och sen kom vi då till vårt rum som var långt ifrån så fint som de rummen jag sett på bilderna när jag bokade. Det var ett konferensrum med bord, sex stolar, whiteboard, blädderblock och en säng som var nerfälld från ett sängskåp. Plus att de hade ställt in en extrasäng. Inget mysigt överhuvudtaget. 



Hotellet var annars väldigt fint och jag kan tänka mig att de riktiga rummen var väldigt mysiga. När vi vaknade på morgonen kunde vi båda konstatera att vi inte sovit något vidare. Vi åt en smarrig frukost och checkade sen ut. Jag uttryckte vår besvikelse och sa att vi sovit dåligt. Tjejen i receptionen bad så mycket om ursäkt för att det blivit så här och lovade att be sin chef kontakta oss för kompensation. Och när vi bara kört nån halvtimme ringde chefen och beklagade så väldigt mycket. Hon erbjöd en gratis övernattning vid ett annat tillfälle och det tyckte vi lät bra så vi tackade för det. Jag tycker det är viktigt att påpeka om man inte är nöjd så att företaget har en chans att vända en besviken kund till en nöjd. Jag är nog ganska bra på det för jag har lyckats bli kompenserad väl många gånger. Det är tom så att sambon inser sin avsaknad av denna talang och låter alltid mig sköta snacket ;) 

Men jag måste ändå säga att överlag har vi haft en riktigt härlig helg! Det är kul att komma bort från vardagen och åka iväg lite. Stockholm är allt bra mycket större än Göteborg, för att inte tala om Halmstad! 

Tillägg: efter jag skrev detta insåg jag att sambon "snott" med sig 11 konferensblock! Hans kommentar "Jag visste ju inte att vi skulle få en extra natt i kompensation..." :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar