Leta i den här bloggen

torsdag, mars 31, 2016

Vårplantering

Nästintill skandal att vi inte planterade vårblommor till påsk. Tiden flyger iväg och varje dag påminns vi om de döda växterna vid ytterdörren. Men idag fick jag så tummen ur a**let :-)
Förebilder
Tog bussen till Flygstaden och handlade först på Maxi och sen gick jag till Plantagen. Jag har inga gröna fingrar och är inte kunnig på växter så jag hade ingen aning om vad jag skulle köpa. Men efter en liten rundvandring bland utomhusblommorna hittade jag söta Ranunkel och nån vit blomma som jag inte minns vad den hette. Men jag försäkrade mig om att de passar för klimatet som råder nu. Ranunkel trivs tydligen bäst i kyla, dock inte frost men det tror jag inte vi får mer. I alla fall inte på vår trappa under tak. 
Jag planterade blommorna ihop med murgröna som jag hade hemma (som jag också läst passar bra ute i kyla). 
Efterbilder
Blev riktigt nöjd. För att vara jag blev det superfint! Krukan har faktiskt sambon gjort själv, av spillmaterial från sitt jobb. Lite spackel och färg på det så var det klart. Men vi ska måla om den i vår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar